Els accidents mortals de col·lectius vulnerables al Camp de Tarragona preocupen a les autoritats del trànsit. El 2021 es va tancar amb 9 persones mortes en sinistres de moto, bici o atropellaments. En concret, van ser el 75% del total de morts. Se’n van registrar 12 al llarg de l’any passat amb 4 motoristes, dos ciclistes i 3 vianants que van perdre la vida. La irrupció del patinet fa que la preocupació pels vulnerables augmenti encara més.

Ara fa una setmana que han entrat en vigor els canvis a la llei de trànsit.

Els patinets elèctrics no poden circular per la vorera i és obligatori l’ús del casc a les ciutats. No respectar la distància de seguretat d’un metre i mig en el moment d’avançar un ciclista suposa sis punts menys en el carnet de conduir.

Les mesures plantejades per la Direcció General de Trànsit (DGT) endureixen les sancions amb l’objectiu d’assolir les zero víctimes a la carretera el 2050. La cap de la Prefectura de Trànsit a Tarragona, Teresa Guelbenzu, ha explicat a Tarragona Ràdio, que moltes mesures s’encaminen a donar més seguretat als més dèbils a la carretera.

Només el fet de tenir el telèfon a la mà, encara que no es faci servir, suposa la pèrdua de sis punts del carnet de conduir. Només es pot utilitzar amb la veu i un dispositiu de mans lliures.

Desapareixen els 20 quilòmetres de marge en els avançaments i queden prohibits els detectors de radars al cotxe.

El mal ús del cinturó de seguretat, el casc o els sistemes de protecció infantil fa perdre quatre punts.

En cas de pèrdua de punts, només es recuperen tots si en dos anys no es comet cap infracció. A més, fer un curs de conducció segura suposarà dos punts extres, fins a un màxim de quinze.