Sis de cada deu gossos que arriben a la protectora d’Animals de Tarragona ho fan durant la temporada d’estiu. Són un 66% de les entrades que es produeixen durant tot l’any, segons dades del 2021. Pel que fa als gats, un 43% dels felins que van a parar a les instal·lacions que l’entitat té al polígon Riuclar ho fan en el període comprès entre l’1 de juny al 31 d’agost.

Segons ha explicat la tresorera de l’Associació Protectora d’Animals i plantes de Tarragona, Núria Güell, la situació es produeix per un augment en les camades de cadells de gossos i gats, a banda d’altres que arriben ja d’adults derivats de problemes econòmics o familiars dels seus amos. Güell assegura que les instal·lacions continuen saturades i fa una crida perquè els segueixen faltant mans.

La Protectora d’Animals de Tarragona espera que aviat comencin les tasques de reparació a les canonades de la zona, després de les afectacions que les instal·lacions van patir l’abril del 2021 per les pluges i que van provocar inundacions en diverses zones de l’equipament.