Concentració aquest matí durant el relleu del primer torn a les portes de Repsol, al complex del polígon nord. Els treballadors s’han concentrat a dos quarts de set del matí, a les portes de les instal·lacions, convocats pel Sindicat de Treballadors (STR).
El Sindicat de Treballadors, denuncia la manca de personal per cobrir el lloc de Cap d’Equip de la Lluita Contra Incendis. Segons el Pla d’Autoprotecció (PAU), el titular d’aquesta posició és l’encarregat de primera instància d’emprendre tota l’organització de l’emergència i prendre les decisions tant per a la protecció de les instal·lacions com les de l’entorn.
El sindicat assegura que els treballadors han acumulat més de 45 jornades a 12h als últims mesos, esgotant la plantilla i saturant la disponibilitat de cobertura per a tot el 2023. Davant d’aquesta situació la companyia ha proposat contractar personal extern per fer suplències.
Una proposta que no agrada al sindicat ja que consideren que hi pot haver manca de coneixements específics sobre el Pla d’Emergència i les instal·lacions. Jordi Margalef és el secretari de comunicació del Sindicat de Treballadors.
Margalef recorda que els plans d’autoprotecció formen part del sistema nacional de protecció civil des de l’any 2015, estan aprovats per l’administració i són d’obligat compliment.
Des del STR volen també posar de manifest la precarietat de les condicions de les pràctiques contra incendis que l’empresa realitza a Botarell, diuen que acumulen desenes de queixes per part de la plantilla.
Més notícies:
- Usuaris d’autobusos a Tarragona indignats per la vaga: “Si ho arribo a saber, no vinc”
- Nova cadena humana per preservar el litoral natural de Tarragona i contra la construcció d’un passeig marítim entre l’Arrabassada i la Savinosa
- La cantant i actriu tarragonina Alèxia Pascual, protagonista de la campanya “És Verd” de promoció de productes de proximitat als mercats
- El mortuori de l’Hospital Joan XXIII disposa de la primera sala d’autòpsies de bioseguretat BSL-3 en un centre del’ICS
- Serveis mínims de l’EMT per la vaga al transport de viatgers a escala etatal