El servei de cursos de formació digital per a operadors de mercats, mercadets i comerç de Tarragona ha sortit a licitació. Es tracta d’un conjunt de cursos virtuals que tenen per objectiu impulsar la transformació digital del comerç de proximitat, la comunicació digital per a compradors més grans i la millora d’habilitats digitals mitjançant píndoles informatives. El programa formatiu complet, que compta amb un total de trenta-quatre cursos dividits en tres lots, pretén donar resposta als resultats de l’estudi de maduresa digital realitzat recentment en 160 establiments de la ciutat. Totes elles són accions emmarcades en el projecte Tarragona Centre Comercial Obert, finançat per la Unió Europea amb fons Next GenerationEU.

Cursos de formació asíncrona

Els trenta-quatre cursos que s’oferiran seran en format virtual asíncron, és a dir, que estaran sempre a disposició per a poder ser consultats a demanda. El programa formatiu plantejat divideix els cursos en tres lots:

  1. Programa de transformació i assessorament digital individualitzat al comerç. Pretén impulsar la transformació digital del comerç de proximitat, amb els continguts dividits en quatre nivells diferents en funció del seu públic objectiu. L’objectiu específic consisteix en millorar la seva presència digital, assolir la maduresa digital i definir estratègies digitals personalitzades. Després de cada mòdul, caldrà realitzar proves de nivell i, al final de tot el contingut, realitzar un examen final que acreditarà una certificació homologada per part d’una entitat certificada.
  1. CURS 1:  Marca (Nivell bàsic i avançat).
  2. CURS 2: Negoci (Nivell bàsic i avançat).
  3. CURS 3: Recursos Humans (Nivell bàsic i avançat).
  4. CURS 4: Clients (Nivell bàsic i avançat).
  5. CURS 5: Dades (Nivell bàsic i avançat).
  6. CURS 6: Processos i sostenibilitat (Nivell bàsic i avançat).
  7. CURS 7: Pantalles Digitals i Senyalística Digital (Nivell Mercats).
  8. CURS 8: Fluxos de Persones i Dades Derivades (Nivell Mercats).
  9. CURS 9: Divulgació del Sistema de Compra Online (Nivell Mercats).
  10. CURS 10: Punts d’Entrega Refrigerats i Intel·ligents (Nivell Mercats).
  11. CURS 11: Cartellera Digital Interactiva (Nivell Mercats).
  12. CURS 12: Economia Circular i Sostenibilitat Verda (Nivell Mercats).
  13. CURS 13: Paperless (Nivell emblemàtics).
  14. CURS 14: Gestió Integral /ERP del Negoci (Nivell emblemàtics).
  15. CURS 15: Comunicació Digital (Nivell emblemàtics).
  16. CURS 16: Presència Digital i Ecommerce (Nivell emblemàtics).
  17. CURS 17: Experiència del Client (Nivell emblemàtics).
  18. CURS 18: Digitalització Sense Perdre la Tradició (Nivell emblemàtics).
  1. Programa “Comerç, educador digital” de capacitació als propietaris i treballadors dels comerços. Pretén capacitar els propietaris i treballadors dels comerços i parades dels mercats municipals i mercadets, perquè puguin contribuir a la digitalització de la seva clientela, especialment aquelles persones més grans, i potenciar els canals de venda digitals.
  • CURS 19: Introducció als aspectes bàsics del telèfon mòbil i la tauleta.
  • CURS 20: Introducció a la navegació i les principals aplicacions.
  • CURS 21: Introducció a WhatsApp i xarxes socials com a canals de compra on line.
  1. Programa de formació en habilitats i capacitats digitals dels operadors dels mercats i del comerç. Té com a objectiu capacitar els operadors dels mercats municipals i mercadets, en competències digitals mitjançant píndoles informatives, millorant la seva competitivitat, sostenibilitat i diversificació econòmica.
  • CURS 22: Gestió de la Reputació Digital.
  • CURS 23: Posicionament Digital (SEO i SEM).
  • CURS 24: Creació de Contingut Orgànic.
  • CURS 25: Eines de Suport per a la Creació de Continguts.
  • CURS 26: Estratègies de Comunicació amb la Clientela.
  • CURS 27: Digitalització de Bases de Dades i CRM.
  • CURS 28: Branding i Màrqueting Directe.
  • CURS 29: Plataformes de Missatgeria Instantània.
  • CURS 30: Xarxes Socials.
  • CURS 31: Comercialització en Línia (1/2).
  • CURS 32: Marketplaces i Plataformes de Venda en Línia (2/2).
  • CURS 33: Optimització de WhatsApp Business.
  • CURS 34: Passarel·les i Formes de Pagaments Digitals.

Tarragona, Centre Comercial Obert

El projecte ‘Tarragona, Centre Comercial Obert’ ha estat finançat amb els fons Next GenerationEU i pretén impulsar la transformació digital comercial i aplicar mesures de sostenibilitat i eficiència energètica. La inversió del projecte està valorada amb un total d’1.498.948 euros i va obtenir una subvenció de 1.199.158,40 euros, el que representa un el 80% de l’import global.

El Fons Next Generation s’emmarca dins el pla d’ajudes per al suport a mercats, zones urbanes comercials, comerç no sedentari i canals de comercialització del Ministeri d’Economia Comerç i Empresa.