El plenari de l’Ajuntament de Tarragona ha aprovat aquest divendres el reglament que regula les tipologies i procediments d’autorització per a sessions fotogràfiques i rodatges, elaborat per la Tarragona Film Office, l’oficina d’atenció als rodatges del Patronat Municipal de Turisme de Tarragona. L’objecte d’aquest reglament és la regulació de la realització de rodatges i sessions fotogràfiques que impliquin l’ocupació dels equipaments i espais públics així com el procediment per a la seva autorització.
El reglament diferencia el règim de comunicació per aquelles sessions fotogràfiques i rodatges d’escassa incidència a la via pública o recintes que compleixin uns determinats requisits; i el règim d’autorització per a aquelles activitats que no es puguin acollir a les condicions del règim de comunicació. El reglament establirà quins tipus de permisos es necessiten per a rodatges i sessions fotogràfiques, els terminis per demanar-los i els procediments per aconseguir-los. El mateix reglament redueix el termini de tramitació de permisos, que ha passat de 15 dies a 10.
Es pretén amb aquesta regulació incentivar la producció audiovisual, registrar-la, controlar-la i poder-la fer pública.
Règim de comunicació d’ocupació per rodatge o sessió fotogràfica
En el cas d’ocupació de via pública o terreys d’ús públic, el reglament estipula que se sotmetran a aquest règim de comunicació aquelles ocupacions d’escassa incidència sobre la via pública, en què el el material a instal·lar sobre l’espai públic sigiui d’un màxim de 2 trípodes amb les seves respectives càmeres, el nombre total de l’equip humà no sigui superior a les 15 persones i no es requereixi talls de trànsit de vianants ni de vehicles, ni pertorbar l’activitat normal a la via pública o a terrenys d’ús públic. En aquests casos es pot comunicar per diversos dies seguits, fins a un màxim de 30, l’horari de realització serà de 8 a 22 h i s’haurà de donar compliment a l’Ordenança General de Convivència Ciutadana i ús dels espais públics.
Per poder efectuar l’ocupació, s’haurà de realitzar el tràmit específic de comunicació de forma electrònica amb una antelació mínima de 3 dies hàbils al de l’inici del rodatge o sessió fotogràfica.
Règim d’autorització de rodatges i sessions fotogràfiques a equipaments i espais públics
En aquests casos s’haurà de presentar la sol·licitud d’acord amb el model aprovat per l’Ajuntament de Tarragona de forma presencial o electrònica, segons correspongui, amb una antelació mínima de 10 dies hàbils a la realització de l’activitat, al Registre General de l’Ajuntament de Tarragona, adjuntant la informació i documentació que s’especifica al reglament i que inclou la localització, les dates i horaris, la descripció de les escenes a rodar, les necessitats (com nombre de persones dels equips, material que s’ha de col·locar, desviació de trànsit de vehicles o vianants, etc.), plànols, necessitats d’espais d’estacionament, dades de la productora i de la producció, una pòlissa de responsabilitat civil per valor mínim de 300.000 € i documentació tècnica.
Les sol·licituds d’autorització seran informades de forma simultània per part de la Tarragona Film Office, la Guàrdia Urbana de Tarragona i/o el departament que gestioni l’equipament o espai públic de l’Ajuntament de Tarragona. Un cop emesos els informes necessaris, en el tràmit de l’expedient, es preparà proposta d’autorització o denegació que es farà per resolució de l’òrgan competent de l’Ajuntament, preveient en la seva resolució la possibilitat de canvis d’última hora pel que fa a la data, horaris o altres alteracions que es puguin produir per causes meteorològiques o altres variables que puguin esdevenir i que no es puguin preveure amb anterioritat a la presentació de la sol·licitud.
El reglament especifica que no es podrà garantir la resolució de les autoritzacions que es presentin en un termini inferior al descrit i que l’autorització tindrà efectes des de la seva emissió.