Aquesta iniciativa neix a partir del canvi de model energètic que pretén impulsar la ciutat amb la creació de la Vall d’Hidrogen Verd. Es tracta d’un projecte impulsat per l’empresa mundial Messer. El director general de Messer Ibérica, Rubén Folgado, afirma que es tracta d’una tecnologia de cost variable assolible.

L’autobús presentat en aquesta primera prova té una capacitat de 64 passatgers i compta amb més de 400 quilòmetres d’autonomia.

La delegada de la Generalitat a Tarragona, Teresa Pallarès, assegura que el projecte és una aposta de futur que serà possible amb la creació de la Vall de l’Hidrogen Verd. En aquest sentit, la delegada ha manifestat la importància de ser hàbils amb l’obtenció dels Fons Europeus.

Per la seva banda l’alcalde, Pau Ricomà, ha exposat que aquest canvi esdevindrà una eina imprescindible per assolir el repte de la descarbonització.

El govern tarragoní vol que aquesta innovadora tecnologia de mobilitat s’adapti a tots els vehicles de l’equip municipal. Una vegada es tanqui el projecte dels autobusos començaran a treballar amb els camions de la brossa.