Tarragona crearà una ruta turística pels seus comerços emblemàtics. D’entrada, constarà de 38 negocis i parades del Mercat -i una dels mercadets-. Tots ells ja formen part d’un catàleg que s’ha impulsat des de l’Ajuntament en el marc d’un projecte de promoció i transformació digital finançat amb fons europeus.
Són una quarantena els comerços seleccionats per formar part del projecte ‘Ets Emblemàtic’. Es tracta d’un programa que identifica aquells establiments que són singulars per la seva activitat, història, trajectòria o patrimoni, o per diversos criteris alhora, i que ara han quedat plasmats en un catàleg digital.
A banda, podran optar a un programa formatiu específic per impulsar la seva digitalització i l’objectiu del consistori és, també, generar una nova ruta turística per posar-los en valor. Ho ha destacat la presidenta de Mercats de Tarragona i consellera de Comerç, Montse Adan, que recorda que l’objectiu és anar ampliant aquesta llista de comerços.
Els comerços emblemàtics celebren que se’ls tingui en compte i que l’administració els faci costat en els seus reptes de futur. Imma Ortiz, d’Efectos Navales Ortiz, explica que van obrir l’any 1945 i que ja hi ha una tercera generació al capdavant. Goretti Rion, de Sant Jordi Art, on venen articles religiosos i souvenirs fets a mà, també en destaca la seva llarga trajectòria.
‘Ets emblemàtic’ és una de les 24 actuacions del projecte ‘Tarragona Centre Comercial Obert’, que compta amb el finançament de fons Next Generation.
- L’Àrea Metropolitana del Camp de Tarragona avança en matèria de promoció econòmica
- Les reclamacions d’estudiants representen un 76% de les actuacions de la síndica de greuges de la URV
- El PPE porta al Parlament Europeu la petició d’empara de la Plataforma Mercaderies per l’Interior
- La (Re)Volta de Bonavista se centra enguany en Càritas i el menjador social del barri
- ERC aposta per “peonitzar” tot el carrer Soler