Prop d’una setantena d’expositors participen en la trobada on hi ha dues zones amb una cinquantena d’activitats. S’hi fan showcookings, xerrades, tallers i masterclass de la mà de grans professionals.
Entre les activitats, destaquen un maridatge nutricional dels Músics de Llet Nostra, un tast de vins maridat amb productes de Tarragona de Canals&Munne o la presentació de la primera cervesa verda d’oliva del món: OLIERM.
La fira compta com a padrí amb el reconegut xef català David Solé i, en aquesta primera edició a Tarragona, s’ha volgut apropar l’esdeveniment a la ciutadania amb el “Benvingut Estiu”, una trobada informal per acostar els aliments catalans als consumidors a través de food trucks, degustacions i música.
Fira Àpat es pot visitar divendres 11 de juny de 17 a 21 h, dissabte 12 de juny d’11 a 21 h i diumenge 13 de juny d’11 a 20 h al recinte firal del Palau Firal i de Congressos de Tarragona i les entrades es poden adquirir online al web de l’esdeveniment: https://fira-apat.cat/vols-visitar/.
La fira està organitzada per l’agència Fresh Media Group amb el suport i la col·laboració de la conselleria de Comerç de l’Ajuntament de Tarragona i el patrocini del Patronat Municipal de Turisme. Durant la presentació prèvia a l’obertura de la fira, la consellera de Comerç, María José López, s’ha mostrat “molt satisfeta” pel fet que Tarragona comenci a viure una reactivació de les fires. “Si fa uns dies presentàvem Starraco Unlimited, avui tenim el plaer d’inaugurar una fira que ja volíem acollir abans de la pandèmia, i que finalment podem albergar amb totes les garanties. El sector de les fires comença a despegar a Tarragona i, amb tota la prudència, podem ser optimistes respecte de la seva reactivació definitiva en els propers mesos”, ha afirmat la consellera, que ha volgut fer incís en el fet que aquesta iniciativa és “una aposta pel producte local i de proximitat, pel qual també apostem des de la Conselleria de Comerç”.
La fira està organitzada per l’agència Fresh Media Group amb el suport i la col·laboració de la conselleria de Comerç de l’Ajuntament de Tarragona i el patrocini delPatronat Municipal de Turisme. Durant la presentació prèvia a l’obertura de la fira, la consellera de Comerç, María José López, s’ha mostrat “molt satisfeta” pel fet que Tarragona comenci a viure una reactivació de les fires. “Si fa uns dies presentàvem Starraco Unlimited, avui tenim el plaer d’inaugurar una fira que ja volíem acollir abans de la pandèmia, i que finalment podem albergar amb totes les garanties. El sector de les fires comença a despegar a Tarragona i, amb tota la prudència, podem ser optimistes respecte de la seva reactivació definitiva en els propers mesos”, ha afirmat la consellera, que ha volgut fer incís en el fet que aquesta iniciativa és “una aposta pel producte local i de proximitat, pel qual també apostem des de la Conselleria de Comerç”.
Per la seva banda, la presidenta del Patronat Municipal de Turisme i consellera de Turisme, Cinta Pastó, ha destacat “la quantitat de denominacions d’origen i de productes de primera que té Tarragona” així com les nombroses iniciatives que s’estan duent a terme a la ciutat al voltant de la gastronomia i el turisme, com els recents Premis Gastronòmics de Tarragona i els Premis Gastronòmics Josep Lladonosa, que van ser “tot un èxit”. “Des del Patronat continuarem donant suport a totes aquestes inicatives, per ajudar un sector especialment castigat, i perquè creiem en l’eix de la gastronomia com un pilar essencial del posicionament turístic de Tarragona”, ha afegit la consellera.
El director dels Serveis Territorials d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural al Camp de Tarragona, Àngel Xifré, ha agraït als organitzadors “que hagin pensat en el nostre territori”, on la indústria agroalimentària té un pes especialment destacat, “amb productes que formen part de la dieta mediterrània i que són cultura”, perquè, ha afegit, “Catalunya és un lloc on el menjar és cultura”.
Per la seva banda, el president de l’Associació d’Empresaris d’Hostaleria de la província de Tarragona (AEHT), Francesc Pintado, ha agraït l’aposta de l’Ajuntament pel sector. “Per al sector, que arribi a Tarragona una fira com aquesta significa un dia d’alegria”, ha continuat, i ha fet incís en l’excel·lència del producte de proximitat i la restauració de Tarragona i en necessitat que “la gastronomia formi part de la fórmula del destí Tarragona”. El secretari general de l’Agrupament de Botiguers i Comerciants de Catalunya, Emiliano Maroto, ha destacat per la seva banda la implicació de la seva associació amb la fira “des del principi, perquè creiem en el nostre comerç” i s’ha mostrat convençut que, “com a Barcelona, la fira a Tarragona serà un èxit”.
Finalment, el director de Fira Àpat, Josep Garcia, ha volgut agrair a l’Ajuntament “la benvinguda, el suport i les facilitats” i a Tarragona, “el tenir el millor producte agroalimentari i una magnífica oferta turística”. “Per la nostra banda, posarem tot el nostre esforç a contribuir perquè Tarragona sigui un aparador al món”, ha finalitzat Garcia.