Tarragona enceta el camí per implantar Àrees de Promoció Econòmica Urbana a la ciutat. Són les anomenades APEU, espais comercials que funcionen amb èxit en capitals com Barcelona, Londres o Berlín. Ho ha anunciat el conseller de Comerç, Dídac Nadal, en una conferència a la Cambra. Ha exposat les línies estratègiques de present i de futur pel sector.
Dídac Nadal creu que cal pensar en Tarragona com un únic parc comercial però que això no topa amb la idea de desenvolupar àrees APEU. Es tracta d’eixos comercials delimitats, amb autonomia pròpia i gestió privada -però amb el vistiplau de l’Ajuntament-, que es converteixin en pols d’atracció pels compradors.
Nadal ha admès que és una idea molt interessant per Tarragona però també que hores d’ara pot tenir les seves dificultats per tirar endavant davant la manca de confiança del sector cap a l’administració. Ara bé anuncia un primer pas gràcies a una subvenció de 15.000 euros de la Generalitat per estudiar quines zones de la ciutat són susceptibles d’esdevenir una APEU. El conseller de Junts parla, per exemple, de la Plaça Verdaguer i l’entorn, la zona del Mercat i confluències, Part Baixa o al voltant del Mercat de Torreforta.
En la seva conferència a la Cambra, Dídac Nadal també ha avançat que faran enquestes a peu de botiga per copsar les inquietuds del sector. Ho faran 50 alumnes del grau de gestió de vendes i espais comercials de l’Institut Vidal i Barraquer.
Nadal ha tret pit, també, de la campanya de Bons Comercials i de les activitats socials i culturals que s’organitzaran per dinamitzar les compres.