Tarragona enceta el procés per definir la futura Zona de Baixes Emissions. En l’espai o espais que es fixin l’accés dels vehicles més antics i contaminants quedarà restringit ja durant el 2023. Tot plegat anirà de la mà d’un Pla de Mobilitat Urbana i Sostenible que ara també engega els tràmits per a la seva actualització.
La ciutat engega la maquinària per donar compliment, l’any vinent, a la llei de canvi climàtic. I és que els municipis de més de 50.000 habitants hauran de delimitar Zones de Baixes Emissions. Això es tradueix en què per aquestes zones els vehicles de més de 15 anys tindran restringit l’accés per tal de reduir la contaminació. L’Ajuntament de Tarragona ja s’hi ha posat i ha engegat la contractació de l’equip d’enginyers que haurà de dissenyar com serà i com funcionarà la Zona de Baixes Emissions.
El conseller de Territori i Mobilitat, Xavi Puig, ha explicat a Tarragona Ràdio que la voluntat és fomentar una mobilitat amb menys petjada, especialment en aquelles zones que presenten uns nivells més alts de contaminació. Diu que serà una decisió «tècnica i política» i que a partir de la proposta de l’equip d’enginyers es fixaran les mesures a implementar de cara al 2023.
Tot plegat es podrà recolzar en els fons Next Generation atorgats a la ciutat. I penjarà d’un Pla de Mobilitat Urbana i Sostenible que ja ha iniciat, també, els tràmits per actualitzar-se. Actualment està en mans del departament de contractació.