Tarragona es connecta amb les Illes Canàries. La companyia aèria Binter s’encarrega de l’operativa fins a l’aeroport de Gran Canària els dijous i els diumenges. Una de les novetats és que amb el mateix bitllet a Las Palmas es pot connectar pel mateix preu amb la resta de les illes.
Binter ha estrenat la ruta amb un dels seus 5 avions Embraer 195-E2 que promet una reducció del consum i del soroll dins la cabina. Es tracta de la primera companyia europea que opera amb aquest model.
La companyia ha convidat a diversos periodistes de Tarragona per conèixer les illes Canàries i per viure el vol inaugural i els principals indrets i atractius de l’illa en un viatge de quatre dies.
El primer contacte amb l’illa es va produir per dinar a la zona del port esportiu de Las Palmas i la posterior visita guiada pels històrics barris de Triana i Vegueta, on els conquistadors espanyols es van instal·lar abans d’embarcar-se cap a les Indies, que finalment va ser la descoberta del continent americà. La guia oficial de Canàries, Selene Álvarez, va explicar a Tarragona Ràdio les principals característiques d’aquests barris i els personatges més destacats, com Benito Pérez Galdós.
La segona jornada va servir per conèixer el sud de l’illa. Inicialment, el sud-oest on es troba el municipi de Mogán. A la zona marítima es troba la platja i el port, un espai turístic amb tots els serveis i amb especial atenció al mirador que permet una visió més elevada després de pujar 257 esglaons. La part sud de l’illa destaca pel clima més càlid i amb un paisatge amb poca vegetació i amb el color fosc de la roca canària.
El tour cap al sud va seguir fins a Maspalomas, per saber més del Far de gairebé 60 metres que va començar a guiar vaixells en 1890. Maspalomas destaca també per les seves dunes i els espectaculars paisatges amb l’oceà atlàntic de fons. El vespre va ser el moment perfecte per descobrir la part nord de Las Palmas amb un dels pulmons més importants de la ciutat.
Durant el tercer dia de tota la visita a l’illa, la guagua va permetre arribar a alguns dels racons més espectaculars i potser no tan coneguts de Gran Canària: tot el sistema de muntanyes. No són les més altes de tot l’arxipèlag, però els pics més alts arriben gairebé als 2.000 metres al Pico de las Nieves. Fins a arribar a aquest punt, es va passar per localitats com Arucas, amb una església dissenyada per un arquitecte català, Manel Vega i March, que la va acabar en 1.977, després de concloure la reconstrucció perquè la parròquia original de 1.515 no va aguantar el pas dels anys.
La població de Teror, de camí cap a l’interior de l’illa, va permetre conèixer a la verge del pi i la seva església. Un municipi amb uns carrers per vianants i amb edificis amb el típic balcó canari, precisament fabricat amb els pins característics de Canàries.
Encara més a l’interior, després de moltes corbes a la carretera, es va arribar a gairebé el centre de l’illa, a la localitat d’Artenara i Tejeda en entorn màgic del Paisatge Cultural del Risco Caído y las Montañas Sagradas de Gran Canaria que va ser inscrit a la llista del Patrimoni Mundial el 7 de juliol del 2019. A la zona es troba la Bodega Bentayga, amb vins amb tocs característics i volcànics propis de la zona on es troba i pel clima que es troba a 1200 metres. La visita va finalitzar a la costa sud, a Arguineguín.
L’última jornada va ser més tranquil·la després d’haver recorregut molts quilòmetres de corbes en l’interior de l’illa. La zona nord de Las Palmas, la Isleta i la platja de las Canteras van posar el punt final a una visita molt completa per descobrir els principals encants de Gran Canària.
Binter opera la nova ruta amb Tarragona
Les operacions de la companyia Binter van començar el 26 de març de 1989 a l’arxipèlag Canari. L’any 2002 va marcar la història de la companyia, doncs va ser l’any en què l’empresa va ser adquirida per un grup d’inversors de les illes canàries. Fins al moment era propietat d’Iberia. De les 13 operacions diàries que es feien llavors, ara s’han passat als 200 vols actuals cada jornada, amb trajectes interinsulars, amb connexió amb els 8 aeroports de les illes, amb destinacions internacionals i des de 2018 amb la resta d’Espanya.
Enguany, Binter opera amb França i Itàlia, amb vols regulars a Toulousse, Marsella, Lille, Turí i Venècia. El ventall de destinacions ha crescut i ha arribat fins a connectar Tarragona amb les illes Canàries. L’any 2019, abans de la pandèmia, va ser l’any on Binter va moure més passatgers, arribant als 4 milions, gairebé el doble en la darrera dècada (2,5 milions en 2.010).