El futur POUM de Tarragona dibuixa una estació intermodal soterrada a l’Horta Gran. Un bypass ferroviari, en paral·lel a l’A-27, permetria alliberar la façana marítima i enllaçar amb la línia de l’AVE. D’altra banda es proposa reconvertir el polígon Francolí en un ecobarri tecnològic que també inclouria usos residencials.
L’equip de govern segueix donant forma al nou POUM. A la darrera Comissió Informativa de Territori s’han presentat dues novetats rellevants. D’entrada, s’afegeix una alternativa per treure els trens de la línia de la costa. Aquesta passaria per crear un ramal o bypass soterrat de 6,5 KM que enfilaria ciutat amunt abans de creuar el riu, en paral·lel al traçat de l’A-27, i que permetria generar una nova estació a l’Horta Gran, també soterrada. Seria una manera més cara però “guanyadora”, segons el conseller de Territori, Xavi Puig, per enllaçar amb l’AVE.
Amb tot, el futur POUM també recollirà altres alternatives com la de situar una estació a la plaça Imperial Tarraco, treure les mercaderies de la costa com proposa Mercaderies per l’Interior o la d’acabar les obres del tercer fil. D’altra banda, Puig ha explicat que la sortida de la CLH ha d’afavorir la transformació del polígon Francolí, que esdevindria un ecobarri tecnològic amb usos diversos, amb equipaments o habitatges.
La previsió és que a final de mes passi pel ple l’avanç del nou planejament urbanístic i també el procés de participació.