La 42a edició de FITUR ha arrencat aquest dimecres a Madrid. És un dels esdeveniments turístics professionals més importants del món i la fira líder per als mercats receptius i emissors d’Iberoamèrica. Tarragona hi és present, dins de l’estand de la Costa Daurada de la Diputació de Tarragona, a través del Patronat Municipal de Turisme.

La delegació tècnica encapçalada pel gerent de Turisme, Víctor Franquet, ha iniciat l’activitat de promoció de la ciutat aquesta primera jornada amb un total de fins a divuit reunions amb diferents professionals del sector. Es tracta de contactes amb publicacions especialitzades, empreses de digitalització i operadors turístics, entre d’altres.

Aquestes trobades han de permetre consolidar aliances estratègiques en clau de digitalització, comercialització, comunicació i promoció turística. Tot plegat en el marc d’una estratègia de branding corporatiu que ha d’ajudar a potenciar la marca Tarragona dins del mercat espanyol. El Patronat de Turisme, doncs, vol consolidar la marca Tarragona com a destinació oberta els 365 dies l’any encetant una fase de consolidació dels diferents segments de mercat existents i d’aproximació a nínxols potencials, com el turisme inclusiu, esportiu i actiu.

Així mateix, Tarragona Turisme treballa amb fermesa els factors de diferenciació, com el tradicional binomi cultura i gastronomia, tot afegint l’interès per potenciar el turisme vinculat al patrimoni natural de la ciutat. La participació de Tarragona Turisme a FITUR 2022 dona continuïtat a l’acció promocional realitzada el passat desembre, quan Tarragona i la DO Tarragona van fer una important tasca de promoció conjunta davant de 30 mitjans de comunicació.

Promoció conjunta amb les Ciutats Patrimoni

L’alcalde i president del Patronat de Turisme, Pau Ricomà, serà present divendres 21 a l’assemblea general d’alcaldes i alcaldesses del Grup de Ciutats Patrimoni de la Humanitat, que tindrà lloc a partir de les 10h a l’estand de Castella i Lleó. El mateix dia, el Grup presentarà els plans d’acció 2022 amb Turespaña i Paradores als seus estands respectius en dos actes en què també participarà l’alcalde tarragoní.

Posteriorment, Tarragona renovarà el conveni de col·laboració amb RENFE, que té per objecte promocionar conjuntament els serveis de transport de ferrocarril de Renfe Viajeros i la promoció turística de la ciutat de Tarragona com a destinació turística i de negocis. L’acord contempla a tal efecte descomptes en els trajectes per assistir a fires i congressos de Tarragona.

FITUR 2022 té lloc a IFEMA del 19 al 23 de gener És un punt de trobada global per als professionals del turisme que, en aquesta 42a edició, preveu la participació de 7.000 empreses i 107 països.