Tarragona presenta nou al·legacions al projecte de tren-tramvia per millorar-lo i afavorir-ne l’ús per part de la ciutadania. L’equip de govern posa per escrit les propostes ara que l’estudi informatiu es troba en fase d’informació pública. L’alcalde, Pau Ricomà, insisteix que comparteixen la necessitat de tirar-lo endavant per una millor connectivitat del territori però que hi ha mancances.
Com ja va anunciar dies enrere, Ricomà demana que en la primera fase del projecte s’estudiï la connexió entre Vila-seca i Tarragona per l’N-340. En aquest sentit s’aposta per fer una línia segregada per l’actual traçat de la nacional per accedir així als barris de Ponent, i d’aquí a la Imperial Tarraco.
L’alcalde defensa que cal una major intermodalitat amb els autobusos urbans i interurbans. Des del govern municipal lamenten que els principals pols generadors de mobilitat, Tarragona i Reus, no estan suficientment enllaçats en el plantejament general. Pensa que caldria fer-ho amb més freqüències i temps de recorregut competitius.
Una altra de les demandes és que l’Autoritat Territorial de la Mobilitat, l’ATM del Camp de Tarragona, tingui competències per dissenyar i verificar quins punts aporten més passatgers.
L’alcalde Ricomà parla de ser constructius amb les al·legacions presentades, però també exigents.
Aquest divendres acaba el termini per presentar al·legacions.
D’altra banda, el conseller de Territori, Xavier Puig, ha negat que l’èxit de les converses de l’actual govern amb l’Estat pel que fa al traspàs de carreteres sigui atribuïble al PSC. Admet que es va treballar en temps de l’alcalde Ballesteros però que l’acord l’han tancat ells.
Amb l’acord, l’Estat pagarà el carril bici de Llevant o les millores al pont del Francolí.