La ciutat de Tarragona té a prova un camió elèctric de recollida selectiva del cartró comercial. És un vehicle de zero emissions i amb una autonomia d’uns 100 quilòmetres. Avançar cap a un servei de la brossa més sostenible, també en la mobilitat, donarà punts de cara al futur contracte, que es licitarà aquest 2022.

Des de la setmana passada i durant tota aquesta pels carrers de Tarragona circula un camió que s’encarrega de la recollida selectiva del cartró dels comerços. És una prova pilot que el departament de Neteja engega per tal de testar noves tecnologies i reduir la petjada ecològica. Com ja s’ha fet en diverses ocasions amb els busos municipals, es vol minimitzar l’impacte de la mobilitat dels serveis públics. I és que el camió en qüestió, que aporta FCC, és totalment elèctric i, per tant, té zero emissions. La principal limitació és l’autonomia, d’uns 100 quilòmetres, però es podria ampliar amb hidrogen verd. També que, per ara, el seu cost és superior al d’un vehicle dièsel. Ara bé, la previsió és que els preus puguin anar a la baixa o optar a subvencions.

El conseller de Neteja, Jordi Fortuny, ha explicat que aposten per la innovació i que estan satisfets de que Tarragona sigui un banc de proves de noves tecnologies. Tot plegat sense oblidar que la ciutat està a punt de treure a licitació el nou contracte de la brossa i això donarà punts a les empreses que hi optin.

Segons Fortuny, s’està acabant de redactar les condicions del contracte i «en uns mesos» sortirà a licitació. Dins de l’any en curs ja s’ha d’haver resolt.