Un total de 43.661 veïns de Tarragona escolten Tarragona Ràdio cada mes i 7.715 tarragonins i tarragonines es connecten cada dia al 96.7 FM, segons recull l’estudi independent publicat per Infortécnica (www.audiencias.org), que es ja es pot visualitzar al seu directori i que aplega les dades de desenes de ràdios i televisions locals de Catalunya i Espanya permanentment actualitzades. L’estudi també revela que el 70’4% de la població tarragonina ha escoltat alguna vegada Tarragona Ràdio, l’única emissora de la ciutat que segueix produint continguts locals durant tot el dia i una de les més seguides de Catalunya en la seva àrea d’influència.
El bon estat de salut de Tarragona Ràdio també queda palès en un share 24h de l’11’1%, un xifra d’alt impacte i que mostra el nivell de l’abast i penetració de la principal marca de l’Empresa Municipal de Mitjans de Comunicació de Tarragona (EMMCT), tenint en compte els estàndards del sector. A més, durant l’horari de matí-migdia, la ràdio pública aconsegueix un share de fins a l’11’7% i un GRP de 4.340 persones, comptabilitzant les dades de dilluns a diumenge. De fet, durant el matí, Tarragona Ràdio té un públic mitjà de 1.580 (persones permanentment connectades) i cada dia la població tarragonina consumeix un total de 22.470 hores d’emissions de Tarragona Ràdio.
Pel que fa a franges d’edat, l’estudi destaca també que el 60,7% dels menors de 35 anys i el 67,6% dels majors de 55 ha escoltat alguna vegada Tarragona Ràdio, una xifra que s’eleva fins el 81,2% de la població que es troba entre els 35 i els 55 anys.
A banda de les dades sobre la capacitat de penetració i l’abast de Tarragona Ràdio, l’estudi també revela algunes dades generals sobre el consum radiofònic a la ciutat. El 51,5% de la població escolta la ràdio cada dia i consumeix una mitja de 90 minuts de continguts.
La posició de privilegi en el sector en la qual es troba Tarragona Ràdio queda reflectida, a més, en dos preguntes específiques que s’han inclòs en l’enquesta i que revelen el lideratge indiscutible de l’emissora: el 73,9 % de la població que segueix el 96.7 FM escull Tarragona Ràdio quan vol assabentar-se del que passa a la ciutat i un 58’6% del total de la població també escull el 96.7 FM per informar-se del que passa a la ciutat.
Més de 29.200 seguidors a xarxes socials
Finalment, el lideratge de Tarragona Ràdio a la ciutat queda palès també en les xifres que es poden extreure dels principals mesuradors d’audiències i KPI’s, oferts tant per Google Analytics com pels sistemes propis de Facebook, Instagram i Twitter, així com també pels volums des descàrregues que registren les plataformes Enacast i Spotify de podcasts, àudio a la carta i streaming.
Tarragona Ràdio és el mitjà local de la ciutat amb més seguidors a les xarxes socials Facebook, Instagram i Twitter, 29.258 en total, una xifra que també resulta especialment cridanera si es compara, en termes proporcionals, amb mitjans de caràcter provincial o comarcal. A més, Tarragona Ràdio és l’únic mitjà de la ciutat que ha aconseguit aquesta adhesió produint continguts exclusivament en llengua catalana i de qualitat, evitant també qualsevol tipus d’estratègia vinculada als titulars esquer (conegut com a clickbait) o al contingut brossa, fidel a la seva funció de servei públic.
Aquesta estratègia mostra la capacitat del mitjà per penetrar entre diferents segments de la població tarragonina també en l’àmbit digital: durant el 2021 es van acumular 168.469 usuaris únics (dispositius diferents connectats), 488.468 pàgines vistes (continguts consultats), 180.250 streams (ràdio en directe escoltada amb eines digitals fins acumular un THL de 97.083 hores consumides per l’audiència) i un total de 34.143 podcasts i àudios a la carta descarregats a les plataformes Encast i Spotify, on Tarragona Ràdio compta amb entre 5.000 i 6.000 usuaris actius cada mes.