La festa de l’encesa de llums donarà, aquest divendres, el tret de sortida a la campanya de Nadal. Tarragona recupera l’esperit nadalenc, decaigut per la pandèmia, i organitza més de 300 activitats culturals, educatives i orientades a reactivar el comerç.

Un Cap d’Any Infantil, un inflable de 40 metres que simula un tobogan de gel -que serà itinerant- o l’escenari Amic Invisible ubicat a la Rambla són algunes de les novetats. La campanya es reinventa però sense abandonar els clàssics per aquestes dates com són les actuacions musicals, les fires, els pessebres, el Parc Infantil de Nadal, la Cavalcada de Reis o l’Home dels Nassos. Repeteixen experiències d’èxit durant la pandèmia com és el Magatzem Reial al Refugi 1 del Moll de Costa.

L’Ajuntament de Tarragona ha preparat un programa transversal amb propostes engegades des de diferents àrees. El lema és Nadal TGN, “Ple de màgia, carregat d’Il·lusió”. L’objectiu, segons l’alcalde, Pau Ricomà, és sacsejar tota la ciutat i contribuir en la reactivació econòmica després d’uns mesos molt complicats.

D’altra banda, un any més hi haurà la gimcana i concurs d’aparadors, impulsat per la ViaT, contacontes i altres propostes als centres cívics, el CasalXnadal o cantades de nadales. Dídac Nadal és el conseller de Comerç.

Una novetat destacada és el Cap d’Any Infantil, el matí del 31 de desembre a plaça Corsini. L’encesa de llums arriba divendres, el mateix dia que obre el Mercat de Nadal, que estrena casetes de fusta.