Tarragona s’acomiada a Madrid de Fitur situant la ciutat en aquest gran aparador Internacional del turisme pel qual han passat 250 mil persones, entre professionals i visitants fins aquest diumenge. Ha estat en la 45ena edició d’un certamen on la ciutat ha presentat l’oferta de Tarraco 25 i la reclamació de l’esperat parador nacional, amb aval del ministre de Turisme inclòs.

L’alcalde, Rubén Viñuales, remarca a Tarragona Ràdio que marxen amb la sensació d’haver fet molta feina de visibilització i amb el tema del parador «acceptat a nivell polític».

La darrera jornada de participació de Tarragona a FITUR s’ha iniciat amb una reunió de treball a l’estand de RENFE. Es tracta d’una trobada que ha servit per començar a coordinar un acord específic entre RENFE i l’Ajuntament per la promoció de la ciutat.

Reunió entre Tarragona i Renfe a l’estand de la companyia a Fitur 2025.

L’alcalde de Tarragona, Rubén Viñuales, destaca la predisposició de la companyia, i destaca que serà «una petita revolució en la promoció de la ciutat». Ha afegit que en breu es podran presentar els detalls, d’aquest producte turístic especialitzat sobre Tarragona «que està molt treballat» i on la «temàtica de Tarraco estarà en primera línia»

Viñuales: Serà «una petita revolució en la promoció de la ciutat. En breu es podran presentar els detalls d’aquest producte turístic especialitzat sobre Tarragona que està molt treballat i on la temàtica de Tarraco estarà en primera línia»

Per part de l’Ajuntament participaven a la reunió l’alcalde Rubén Viñuales i la consellera de Turisme, Montse Adan, que destaca l’increment de visitants de Madrid i l’Aragó, als que anirà destinat el nou producte turístic, que es presentarà en poques setmanes.

Per part de la xarxa nacional de ferrocarrils han assistit a la trobada, que es feia divendres, el director de l’àrea de negoci de l’Alta Velocitat, Javier Pérez, el gerent de l’àrea de Serveis Comercials Nordest, Ricardo Rivera, i el gerent comercial de Serveis Comercials Nordest, Miguel Ángel Ramos.

Tarragona es compromet per caminar cap a una ciutat més sostenible

Tarragona també ha signat a Fitur la carta de compromís del Certificat Biosphere Destination, que atorga l’Instituto de Turismo Responsable, i que és la certificació més reconeguda a nivell internacional en l’àmbit del turisme sostenible.

L’Ajuntament ha rubricat la carta de compromís amb el CEO de Biosphere Madrid, Alberto Quintanilla, per tal que s’apliqui la metodologia Biosphere©️ al destí Tarragona, cosa que permetrà a la ciutat obtenir aquest reconegut segell internacional.

L’Ajuntament de Tarragona, en base al Pla de Sostenibilitat Turística en Destinació, desenvoluparà les accions i l’estratègia per a posicionar Tarragona com a destinació referent en turisme sostenible. Tarragona afronta el futur amb el Pla de Sostenibilitat Turística en Destinació “Tarragona, entre el blau i el verd”, un projecte finançat pels Fons Europeus Next Generation.

Ho fa tot creant propostes de turisme sostenible que complementin i diversifiquin l’oferta de la destinació, i també millorin l’experiència turística dels visitants.

A més, es presentarà la certificació Biosphere a les diferents àrees i agents de Tarragona. Fins a 64 empreses del sector també podran utilitzar la plataforma Biosphere Suistainable de manera gratuïta durant un any, amb la finalitat que puguin desenvolupar un pla de sostenibilitat propi. Montse Adan ha explicat què representa poder oferir-nos com a destí sostenible.

L’alcalde, amb la delegació del Patronat de Turisme i de Patrimoni que ha participat a la fira de Madrid, ha acomiadat FITUR assegurant que s’ha posicionat Tarragona al mapa mundial amb una marca pròpia i presentant per primer cop de forma destacada els actes propis a l’estand Catalunya.