Façana de l'Ajuntament de Tarragona.
Façana de l'Ajuntament de Tarragona.

La Comissió Informativa de Contractació ha aprovat la proposta d’adjudicar a l’empresa GBI Paprec com a adjudicatària del lot 1 consistent en el servei de transport i recollida de residus urbans, neteja viària, neteja de platges, terrenys i camins municipals i informació ambiental i del lot 2 consistent en el servei de gestió de la deixalleria municipal, que es proposa adjudicar a l’empesa Formació i Treball, empresa d’Inserció, SLU. Un cop aprovat per comissió informativa ara serà el Consell Plenari del proper divendres, 15 de març, qui faci l’aprovació definitiva de l’adjudicació.

2023 es tanca amb un romanent de 7’4 milions

D’altra banda, l’Ajuntament de Tarragona tanca l’exercici comptable de 2023 amb un romanent de tresoreria de 7,4 milions d’euros, després de la liquidació del pressupost. L’execució dels ingressos corrents ha estat del 98,64%, mentre que la despesa corrent s’ha situat en el 96,21%. El conseller Berni Álvarez, president de la Comissió Informativa d’Economia i Hisenda que s’ha celebrat aquest dimecres, ha valorat positivament que el termini màxim de pagament a proveïdors és de 17,27 dies, per sota dels 30 dies establerts per llei. Ha afegit que des del primer dia que van arribar al Govern d’aquesta ciutat han treballat per estabilitzar els comptes. L’objectiu, diu, és racionalitzar la despesa i controlar els ingressos potenciant les inversions.

Álvarez ha recordat que enguany compten amb un impediment que ho condiciona tot i que són les regles fiscals. Arran de la pandèmia la Unió Europea les va suspendre, la qual cosa va permetre als ajuntaments destinar el romanent de tresoreria a despesa corrent, però ara per ara no podem.