‘El Ninot’ es converteix en la primera escola bressol de la ciutat que s’equipa amb una sala pionera per atendre infants amb pluridiscapacitat.
És la segona d’aquest tipus que s’habilita a Catalunya. L’altra es troba a la ciutat de Barcelona i va obrir portes el curs passat.
La llar de Campclar compta a partir d’aquest curs d’un espai amb elements innovadors que permeten complementar l’atenció a infants d’entre 0 i 3 anys amb necessitats educatives especials mitjançant estímuls sonors, lluminosos, tàctils i sensorials.
L’alcalde, Josep Fèlix Ballesteros, ha destacat la importància de disposar d’aquesta aula. Diu que l’escola inclusiva és una contribució a la igualtat d’oportunitats.
Repsol ha finançat econòmicament el projecte, que és una realitat gràcies a una aposta de l’Ajuntament amb la complicitat de la Generalitat i altres entitats com La Muntanyeta. El director del complex industrial a Tarragona, Josep Francesc Font, ha manifestat que aposten per projectes com aquest que tenen un retorn clar cap a la població.
La directora de La Muntanyeta, Núria Buira, sosté que l’objectiu és millorar l’aprenentatge d’aquests infants i també el seu benestar i el de les seves famílies. Diu que és bàsic treballar els sentits.
L’any passat ja es va dur a terme una prova pilot, a la mateixa llar, atenent cinc infants i l’experiència positiva ha estat determinant per tirar endavant aquesta sala pionera per a nens d’entre 0 i 3 anys amb necessitats educatives especials. La llar d’infants municipal ‘El Ninot’, al carrer Riu Onyar de Campclar, és una de les dues que gestiona directament el consistori. Funciona des del 1982. Repsol ha aportat uns 20.000 euros per fer realitat l’equipament.