L’Ajuntament prem l’accelerador per donar forma a la Marca Tarragona.
Aquest 2016 serà l’any de concretar el projecte, del qual fa anys que se’n parla i s’han fet alguns passos. Per exemple, la ciutat ja ha acollit dues edicions del seminari Marca Ciutat, referent a Catalunya, i la tercera es tornarà a fer aquí.
Aquest dilluns, el regidor de Presidència i d’Estratègies de ciutat, Alejandro Fernández, ha presentat les actuacions que es duran a terme al llarg de l’any.
A la primavera tindrà lloc la primera reunió del comitè Marca Tarragona, integrat per representants del consistori i d’agents socials i econòmics com la URV, la Cambra, les associacions de comerciants, les federacions de veïns o el gremi d’hotelers.
El regidor popular ha destacat els avenços aconseguits en els darrers anys però diu que Tarragona ha de treballar per un objectiu molt clar: posicionar-se com la ciutat mediterrània de la història viva.
Els pilars bàsics de la Marca Tarragona i que s’aniran perfilant són el patrimoni romà, l’essència mediterrània, el clúster petroquímic o el fet d’acollir esdeveniments que generen oportunitats com els Jocs Mediterranis.
Un dels reptes serà engrescar la iniciativa privada.
El projecte tindrà enguany un pressupost d’uns 60.000 euros.