Tarragona consolida els dos milions de turistes l’any.

Aquesta xifra es va assolir per primer cop durant el 2012 i, per enguany, hi ha la previsió de repetir-la.

Fins i tot es podria superar ara que el turisme de proximitat sembla que comença a arrencar.

Creixen els visitants però també les pernoctacions fins arribar al milió dues-centes mil l’any passat, un 9% més respecte el 2011. A més, les estades són cada cop més llargues passant de 2,7 a 3,3 nits.

La regidora de Comerç i Turisme, Patricia Anton, ha repassat les dades, fent també balanç a l’equador del present mandat municipal.

Un altre aspecte que ha destacat ha estat l’increment de les consultes a les oficines municipals, 155.000 anuals, i el bon funcionament de les noves dependències al carrer Major, que ha fet créixer aquesta xifra.

Anton parla de l’aposta per la gastronomia i el comerç local com a atractius turístics. Els primers mesos han estat més aviat fluixos però les reserves s’animen i es preveu tancar l’any superant, de nou, els dos milions de visitants. 

Anton es mostra satisfeta pel nou model de gestió basat en la col·laboració público-privada i també per la feina feta per promoure el turisme familiar. L’únic però: la finalització del Pla de Competitivitat de la Tarraco Romana pels impagaments del Govern. La difusió per les xarxes socials també ha estat molt important, pionera en molts aspectes.