Avui diumenge 27 de gener tanca Fitur 2019, la principal fira internacional de turisme d’Espanya i una de les més importants del món, en què, per segon any consecutiu, Tarragona ha comptat amb estand propi dins de l’espai de la Costa Daurada i Terres de l’Ebre de l’Estand Catalunya.
Durant els tres dies de fira dedicats a l’àmbit professional, el Patronat Municipal de Turisme ha mantingut una vintena de reunions amb organismes de gestió turística, partners, turoperadors i diferents empreses, tant de forma individual com amb el Grupo de Ciudades Patrimonio de la Humanidad de España; mentre que els dies d’obertura al públic (26 i 27) l’estand ha registrat una notable afluència de públic.
La presidenta del Patronat Municipal de Turisme, Inmaculada Rodríguez, ha valorat avui molt positivament la presència de Tarragona a la 39a edició de FITUR, ja que “consolida la notorietat de la ciutat en un entorn turístic internacional i ha servit per renovar diferents acords, per trobar-nos amb empresaris i entitats del sector i, en definitiva, per aconseguir contactes i oportunitats per a Tarragona en un entorn cada cop més competitiu”. “L’estand, a més, ha tingut una gran acollida, el que ens fa percebre una millora en la notorietat i coneixement de la marca”, ha afegit.
Una agenda plena d’actes i convenis de promoció
Durant els tres dies dedicats a l’àmbit professional de FITUR, Tarragona ha tingut una intensa agenda d’actes i reunions. Juntament amb actes de caire més institucional, el Patronat ha mantingut reunions amb directors d’Oficines Espanyoles de Turisme de Turespaña i Centres de Promoció Turística de l’Agència Catalana de Turisme per treballar acords de promoció i visites de prescriptors (famtrips i presstrips); amb operadors turístics com Weekendesk i amb socis com la central de venda de bitllets d’autobús Movelia.
Justament per promocionar Tarragona entre els viatgers d’autobús, dijous 24 es va renovar l’acord amb Movelia. El director general de la central de reserves, Santiago Vallejo Sánchez-Monge, i la consellera de Turisme, Inma Rodríguez, van renovar l’acord que des de l’any passat ha obert vies de treball orientades a atraure visitants per a la ciutat. A l’acte hi ha assistit també el conseller de Presidència de l’Ajuntament de Tarragona, José Luis Martín.
D’altra banda, l’alcalde de Tarragona, Josep Fèlix Ballesteros, i la presidenta del Patronat Municipal de Turisme, Inma Rodríguez, van signar el passat dimecres un conveni de col·laboració amb Renfe Viajeros per promocionar activitats turístiques i culturals de Tarragona. Així mateix, aquest acord es concreta en descomptes fins al 35% sobre la tarifa general a tots els assistents i expositors de les activitats relacionades amb la promoció del turisme de congressos. L’acte va comptar amb la presència del ministre de Fomento, José Luis Ábalos.
Dijous 24, l’estand de Tarragona va acollir la presentació de la prova del Madison Beach Volley Tour (MBVT), que es disputarà del 8 a l’11 d’agost a la platja de l’Arrabassada de la ciutat. L’acte va comptar amb la presència del conseller de Presidència de l’Ajuntament de Tarragona, José Luis Martín; la consellera d’Esports, Elisa Vedrina, la consellera de Turisme, Inmaculada Rodríguez, el president de la Federació Espanyola de Voleibol, Agustín Martín Santos i Luis García Conde, representant de l’empresa Madison Sports Marketing.
Finalment divendres, Tarragona va participar en els actes del Grupo de Ciudades Patrimonio de la Humanidad d’Espanya (GCPHE), com a membre integrant d’aquest grup. Dins de l’agenda amb el GCPHE, van destacar la presentació del Pla Turístic 2019, l’Assemblea d’Alcaldes i el conveni amb Iberia. Durant la presentació del Pla d’Acció de Turisme, que va comptar amb la secretària d’Estat de Turisme, Isabel Oliver, es va anunciar un increment de 30.000 a 100.000 € per a la creació d’un observatori turístic de les 15 ciutats Patrimoni de la Humanitat.