L’Ajuntament impulsarà una ordenança més restrictiva i que serà consensuada amb la resta de partits i entitats animalistes.

Els tècnics municipals han elaborat un esborrany de normativa que prohibirà la venda d’animals vius a la via pública. Anirà un pas més enllà que l’actual, que prohibeix la venda d’animals de companyia, és a dir, gossos, gats i fures. El problema existeix en l’ambigüitat a l’hora de considerar què és un animal de companyia i què no, d’aquí que a les quatre parades que hi ha a la ciutat, tres al mercadet de Bonavista i una al de la Rambla Nova, es puguin trobar conills o pollets, entre d’altres.

S’ha creat una comissió política amb representació de tots els grups municipals i que també escoltarà el parer de representants d’entitats que defensen els drets dels animals. El proper pas serà inspeccionar els punts de venda per veure si compleixen la normativa i procedir a sancionar, si s’escau.

El consistori es reunirà amb les parades que respecten l’ordenança i que tenen la llicència en regla per pactar un canvi d’activitat o acordar compensacions.

L’alcalde, Josep Fèlix Ballesteros, diu que després de molts anys es posa fil a l’agulla en aquest tema i que l’objectiu és que aviat es deixin de vendre animals al carrer. 

La qüestió ha sortit al ple d’aquest divendres mitjançant una pregunta de la portaveu d’Iniciativa, Arga Sentís.

També hi ha en marxa una campanya per Internet on es recullen signatures en contra de la venda d’animals vius als carrers de la ciutat.