El Patronat Municipal de Turisme de Tarragona engega el camí per adherir-se a l’Organització Mundial del Turisme. Es tracta d’un organisme que depèn de les Nacions Unides i la ciutat en vol formar part perquè és una plataforma que l’ajudarà a promocionar-se arreu del món. La previsió és que de cara al juny ja s’oficialitzi aquesta adhesió. Ho ha explicat la consellera de Turisme i presidenta del Patronat, Laura Castel, que ha aprofitat la presència a FITUR per establir els primers contactes amb l’organisme. En declaracions a Tarragona Ràdio, Castel ha manifestat que, per la ciutat, és estratègic donar aquest pas.
A FITUR, a la Fira Internacional de Turisme que es fa aquests dies a Madrid, Tarragona es promociona dins de l’estand de la Costa Daurada. Allà, també s’ha presentat el projecte Movie Travel, una ruta europea de turisme cinematogràfic presentada amb anterioritat a Barcelona i de la qual Tarragona forma part a través de la Tarragona Film Office com a prova pilot.
Per la seva banda, la consellera de Nova Ciutadania, Paula Varas, ha explicat l’aposta per l’intercanvi cultural que Tarragona vol impulsar amb la seva participació a la fira. Destaca que la intenció es donar-se a conèixer als mitjans de comunicació d’altres països perquè aquests facin d’ambaixadors de la ciutat arreu del món.
Durant aquests primers dies, la ciutat afronta una intensa agenda, amb 25 actes, presentacions i reunions amb agents i organismes de gestió turística, turoperadors i empreses del sector. Trobades que s’efectuen a nivell individual i amb el Grupo de Ciudades Patrimonio de la Humanidad de España, que durà a terme la seva assemblea aquest divendres. Per FITUR s’espera que hi passin més de 140.000 persones.