Tarragona s’ha promocionat amb el Grup Ciutats Patrimoni de la Humanitat, amb accions pel 2016. Ha estat a Madrid, en el marc de Fitur. D’una banda, s’ha signat un conveni de col·laboració amb Paradors; s’ha presentat un Pla d’Acció amb Turespaña i en el marc de l’accessibilitat, l’ens comptarà amb una web nova i una aplicació per a telèfons mòbils; per tal de fer arribar el Patrimoni i el que ofereix aquest grup principalment a les persones amb Discapacitat.
El conveni, que signen les quinze ciutats, vol abordar la necessitat de treballar en comú amb l’empresa d’hostaleria que promou els Paradors per tal de continuar en les accions conjuntes de foment del turisme cultural; com ara els viatges promocionals, els paquets turístics per tal de promoure’n la comercialització dels establiments de la xarxa de Paradors en ciutats que són Patrimoni i així mateix dels seus principals productes turístics i culturals, de forma recíproca.

Pel que fa al Pla d’Acció amb Turespaña, a banda de compartir un mateix estand les quinze ciutats i fer promoció tan conjunta com per separat en la fira que s’està esdevenint aquests dies a Madrid, l’objectiu d’aquest pla per l’any que comença és la realització conjunta i coordinada d’accions de màrqueting a l’entorn de la marca Ciutats Patrimoni per a la incursió a mercats internacionals, millorant l’eficàcia i la rentabilitat de les promocions que realitzen.

Així mateix també s’ha anunciat una nova Ruta de les Ciutats Patrimoni. Aquesta promoció consisteix en un concurs obert al públic assitent a FITUR, per recórrer els estands de les quinze ciutats dins la fira i demanar als tècnics que l’atenen que marquin un segell acreditatiu de la visita. Així entraran en un sorteig d’una abonament per a tres pernoctacions a utilitzar durant tot l’any en un dels Paradors de les Ciutats Patrimoni que en tinguin; a banda de regals, entrades a monuments i visites guiades, entre d’altres.