Tarragona ha rebut menys turistes aquest estiu però han allargat l’estada i han fet més despesa als allotjaments. L’ocupació mitjana s’ha situat en el 75%, el que representa un lleuger descens de dos punts respecte el 2018. Ara bé, l’agost ha estat excepcional, amb una xifra que es va enfilar fins al 87%. Són dades de l’Observatori Eurecat i que aquest dijous ha fet públiques el Patronat Municipal de Turisme. Des del sector es fa una valoració positiva de la temporada, tot i la petita caiguda de l’ocupació, fet que s’atribueix a la recuperació de destinacions competidores i a una tendència generalitzada.
La consellera de Turisme i presidenta del Patronat, Laura Castel, destaca l’augment de l’estada mitja a la ciutat, que ha superat les dues nits als hotels i que ha arribat gairebé a les cinc als càmpings. Castel ha avançat algunes de les línies estratègiques de cara a la propera temporada: el turisme català i una aposta clara pels monuments. Reconeix que el tancament de l’Amfiteatre ha afectat la marca Tarragona.
Pel que fa als allotjaments, els càmpings han registrat un 73% d’ocupació i un 79% els hotels. Les pernoctacions han caigut un 5,7% respecte l’any anterior. El president de l’Associació hotelera de la ciutat, Xavier Jornet, diu que és una tendència generalitzada i es mostra satisfet perquè esperaven una davallada més pronunciada. Pensa, però, que Tarragona ha de crear un producte singular que la permeti deslligar-se del que passi en altres destinacions.
Espanya, França i Regne Unit són els primers mercats pel que fa a ocupació hotelera a la ciutat.