Tarragona i Reus consensuen les necessitats ferroviàries que exigiran a Foment. Els dos ajuntaments volen deixar enrere les desavinences històriques en matèria d’infraestructures i han signat un acord bilateral, de nou punts, en un acte que s’ha dut a terme aquest dimecres a La Boella. En el document es reclama la millora de les connexions d’ambdues ciutats amb Barcelona, que s’impulsi la línia de l’interior per a la circulació de mercaderies i que tant Tarragona com Reus disposin d’una estació intermodal. També hi ha demandes concretes per part dels respectius ajuntaments: el de la nostra ciutat vol que el Ministeri mantingui el seu compromís amb l’estació urbana del centre, pel que fa als serveis i accés a altes prestacions, i que estudiï la construcció de dues estacions més petites a Ponent i a Llevant. Aquesta darrera, no inclosa al POUM, se situaria en l’àmbit de la Savinosa.

L’alcalde, Josep Fèlix Ballesteros, destaca que l’acord bilateral està cridat a obrir-se a altres agents del territori per anar amb més força a Madrid. Diu que han entrat en una nova fase que ja no és la de proposar sinó la d’exigir.

El seu homòleg de Reus, Carles Pellicer, explica que les prioritats passen per millorar el servei que més afecta la ciutadania, i que són les connexions entre ambdós nuclis amb Barcelona. Un 80% dels usuaris del tren es registren als Regionals i a les Rodalies.

Reus exigeix l’estació intermodal de l’aeroport de Reus i que es faci el baixador de Bellissens. A les demandes no hi apareix el tercer fil. Després de set anys d’espera, els dos alcaldes només el rebran amb els braços oberts si al mateix temps tira endavant el projecte per recuperar l’antiga Reus-Roda pel transport interior de mercaderies.