També s’han denunciat 41 persones que duien vehicles de mobilitat personal. El projecte modifica la part de l’actual ordenança de convivència que regula la circulació de tota mena de vehicles per la ciutat amb l’objectiu de situar les persones en el centre de la planificació urbana i aconseguir una mobilitat urbana sostenible, més segura i saludable.

Passats gairebé dos mesos de l’entrada en funcionament de la normativa, el conseller de Seguretat Ciutadana Manel Castaño ha valorat positivament “que la ciutadania s’està adaptant a aquesta nova situació de forma responsable i que a poc a poc es van incorporant als hàbits de conducció”.

El conseller també destaca “la millora dels hàbits i al compliment de la norma dels usuaris de vehicles de mobilitat personal i monopatins.”

Pel que fa al control de la velocitat, cal tenir en compte que primer es va dur a terme una fase informativa que va finalitzar 30 de setembre. En aquesta fase es van controlar un total de 7.189 vehicles, 2.812 dels quals superaven els 30 km per hora. Posteriorment, en la fase sancionadora només s’han denunciat 230 cotxes que superaven el límit establert.

Pel que fa als vehicles de mobilitat personal i bicicletes, fins al dia 1 de novembre s’han multat 21 bicicletes, 19 vehicles de mobilitat personal i 1 monopatí. Durant aquest període,11 sancions han estat per circular utilitzant telefonia o auriculars, 10 per diferents infraccions de circulació, 7 per circular per la vorera, 6 per no respectar el semàfor, 5 per portar un passatger i 2 per consum d’alcohol. La majoria d’infraccions s’han dut a terme a la zona del centre de la ciutat, 8 a la zona de Llevant, 6 a Ponent, 4 a la Part Baixa i 2 a la Part Alta.