Tarragona recupera els nivells d’ocupació hotelera anteriors a la crisi. Durant el 2016, la ciutat va rebre al voltant de dos milions de visitants. D’aquests, prop de mig milió van fer nit en hotels i càmpings, que han crescut un 12% i un 5% en ocupació, respectivament, si es compara amb les dades del 2015. En total, al llarg de l’any passat es va superar el milió 400 mil pernoctacions a la capital tarragonina. De mitjana, els turistes s’estan 2,8 dies a la nostra ciutat, una xifra que es considera bona des del Patronat Municipal de Turisme.

La temporada del 2016 va ser excel·lent, especialment pel creixement de més de dos dígits pel que fa a l’ocupació als hotels. Per nacionalitats, els francesos, que representen gairebé el 10% dels turistes que visiten la ciutat, lideren el rànquing, per darrera del mercat espanyol. Els segueixen els britànics i els alemanys. Un dels reptes de cara a aquest 2017, que es preveu positiu per la dinàmica en què es troba el sector a nivell global, és incrementar el turisme familiar. Inmaculada Rodríguez és regidora i presidenta del Patronat Municipal de Turisme.

Una de les estratègies passarà per reforçar iniciatives com el Minipop o reformular el Tarragona Family Week perquè sigui més atractiu per a aquest segment. Després dels turistes de proximitat i dels francesos, italians i holandesos són mercats destacats i durant el 2016 s’ha detectat un repunt de nord-americans, tal i com explica el gerent del Patronat, Ángel Arenas.

Un altre dels objectius serà treballar per atreure més visitants de l’àrea metropolitana de Barcelona. Balanç positiu també de les consultes a les oficines de turisme, que van atendre més de 147.000 persones. També es destaca el creixement a les xarxes socials.