La ciutat de Tarragona ha registrat més de 916 mil 170 pernoctacions en el que portem d’any. La xifra fa pensar que el 2013 es podran igualar i, fins i tot, superar els 2 milions i mig de visitants de 2012.

El Patronat Municipal de Turisme de Tarragona ha fet balanç des del gener a l’agost. L’estada mitjana en aquests primers 8 mesos ha estat de 2 dies en hotels i de 4 en càmpings. Les pernoctacions han baixat un 2% tot i que les arribades han crescut. La raó és que la crisi ha fet que vingui més gent però menys dies per estalviar.

L’alcalde, Josep Fèlix Ballesteros, ha destacat el bon resultat que han donat les principals apostes turístiques que s’han fet: ‘Tarragona, ciutat de castells’, ‘Tarraco Viva’ i la gastronomia, amb jornades específiques a l’entorn del romesco o el peix blau.

Ballesteros ha valorat també positivament el treball conjunt que han fet amb el sector privat.

El principal mercat estranger és el francès, que ha augmentat més d’un 13%. El segueixen els britànics i els russos que ja representen un 4% de les pernoctacions i que han crescut un 33%.

La regidora de turisme, Patrícia Anton, comenta que les principals motivacions dels visitants russos són les compres i  i el patrimoni. Com a curiositat, un 7% es mostren atrets pel mercat ambulant de dimarts i dijous.

Entre gener i agost, s’han atès més de 109 mil 600 consultes a les oficines de turisme.

 

 

 

 

Patrícia Anton