Tarragona ha acollit una jornada per reivindicar la tolerància zero envers la mutilació genital femenina.
Organitzada per la Secretaria d’Igualtat, Migracions i Ciutadania de la Generalitat, la trobada ha tingut lloc a l’Antiga Audiència de Tarragona de dos quarts de deu del matí a dues del migdia.
La finalitat és abordar el treball en xarxa que s’ha fet en els darrers 15 anys a l’entorn d’aquesta pràctica, que constitueix una violació dels drets humans de les dones i nenes, i una manifestació de violència masclista. Es calcula que més de 130 milions de nenes i dones a tot el món han patit lesions als seus òrgans genitals de forma intencional i per motius no mèdics, sovint relacionades amb tradicions culturals.
L’any 2002 ja es va elaborar un primer protocol de prevenció, modificat al 2008. Els darrers anys la tasca s’ha intensificat amb diverses taules locals, com és el cas de Tarragona, per impulsar estratègies d’abordatge de proximitat. A la ciutat, la taula funciona des de finals del 2016 i ha començat a treballar per tal de prevenir i detectar de forma precoç situacions sospitoses, com actituds dubitatives dels familiars davant aquest fenomen, sobretot si tenen previst viatjar al país d’origen per vacances o motius personals.
La treballadora Social del CAP Torreforta-La Granja de l’Institut Català de la Salut, Cristina Gil, ha explicat a Tarragona Ràdio que cal posar èmfasi en el treball en xarxa per part de tots els agents implicats amb l’objectiu d’eradicar la mutilació genital i fer-ne un abordatge integral.
La jornada s’emmarca en la celebració el 6 de febrer del Dia Internacional de Tolerància Zero a la Mutilació Genital Femenina.