La temporada d’estiu s’ha tancat a la ciutat amb un increment de turistes del 6%.

Entre juny i agost, s’han fet a Tarragona 586 mil pernoctacions a hotels i càmpings. En els primers recintes, l’estada mitjana ha fregat els dos dies mentre que en els càmpings s’ha situat en els 5 dies.

Productes com Tarragona, ciutat de Castells, Història Viva o el  Tarraco Talgo han despertat l’interès dels visitants. L’alcalde, Josep Fèlix Ballesteros, indica que tot plegat demostra que la ciutat ha trobat el seu propi model turístic: únic i excepcional.

 El mercat més important ha estat el francès que, fins i tot, ha experimentat un increment respecte l’estiu passat de prop del 14%. En moltes ocasions venen atrets per la gastronomia i la cultura.

També el turisme rus ha seguit una línia creixent a diferència de la davallada experimentada al conjunt de Catalunya. L’augment ha estat de gairebé el 16%. En els tres darrers mesos s’ha arribat a la xifra de 172 mil visites.

La regidora de turisme i presidenta del Patronat Municipal de Turisme, Patrícia Anton, confia en superar aquest 2014 els 2 milions de visitants de l’any passat. Sempre, mantenint un creixement turístic sostenible.

Del total de visitants un 22% són catalans, un 20% de la resta de l’Estat i un 58% internacionals.

Patrícia Anton
regidora Turisme