La Fira Internacional de Turisme de Madrid, que espera uns 200.000 visitants, arrenca aquest dimecres.

Fins divendres s’obre als professionals del sector, uns 25.000, i la ciutat aprofitarà les tres jornades per vendre els seus principals atractius. El cap de setmana vinent es dedicarà al públic en general.

Els castells, tenint en compte, a més, que és any de concurs, i el llegat romà, a través de les experiències de Tarraco Viva i Tarragona Història Viva, seran els grans reclams.

Ara bé, com és habitual, s’aprofitarà per renovar els convenis existents o signar-ne de nous, amb operadors i institucions. És el cas de l’acord amb Renfe per oferir descomptes en el marc del Grup de Ciutats Patrimoni de la Humanitat, i també es treballa per fixar paquets que es puguin comercialitzar a través de la web de la companyia.

També se signaran convenis amb Madrid Destino i la xarxa de Paradors Nacionals.

La regidora i presidenta del Patronat de Turisme de Tarragona, Patricia Anton, parla de les accions que es porten a terme per captar l’interès de nous mercats. És el cas del xinès, captivat pel món dels castells. 

Durant els dies que Fitur obre pels professionals, Tarragona contactarà amb touroperadors, agents turístics i periodistes especialitzats. La ciutat hi és present sota el paraigua de la marca Costa Daurada.