De moment, les reclamacions a les assegurances pels danys causats per la dana es van registrant amb comptagotes. Això no vol dir que en els propers dies es multipliquin les demandes i consultes per part dels afectats, molts dels quals veïns de La Móra, on els aiguats van causar més estralls.

Mentre s’intenta tornar a la normalitat, ara també toca quantificar econòmicament els desperfectes que deixen les darreres pluges. Per ara, són pocs els afectats que ja han començat a tramitar les indemnitzacions a les assegurances. Joan Josep Ariño, delegat de Reale Seguros a Tarragona, ha explicat a Tarragona Ràdio que situacions com aquesta demostren la necessitat de contractar pòlisses.

En una segona línia estan els organismes de consum. Ells reben i gestionen els casos que no han estat resolts per les asseguradores. De fet, el que recomanen en primer lloc, en aquests casos, és consultar bé les pòlisses de l’habitatge o dels vehicles per comprovar si cobreixen o no els danys patits. Carme Torres, cap de la secció de Consum a Tarragona, explica que és molt important comunicar-ho amb celeritat i amb el màxim de proves -fotos, justificants de compra- i que quedi constància que la gestió s’ha tramitat dins del temps establert. Anima a reclamar encara que l’import sigui petit perquè el motiu està més que justificat.

En cas d’haver patit talls de llum o de telèfon es recomana contactar primer amb la companyia. Per normativa, ja hi ha establerts descomptes per aquestes situacions i Torres insta a comprovar que s’han aplicat correctament.