Pla general de diversos vehicles transitant l'AP-7, ja alliberada de peatges, al Baix Ebre. Imatge de l'1 de gener del 2020 (horitzontal)

El Servei Català de Trànsit creu que la construcció del tercer carril en tot el tram tarragoní i ebrenc de l’AP-7 faria reduir la sinistralitat. L’organisme recorda que és una reivindicació del territori. Mentrestant, s’actuarà per incidir en la velocitat, com és el cas del tram entre Calafat i l’Ampolla. També aposta per enllaçar la via amb l’A-7 al nord i al sud del territori com a inversió prioritària per part de l’Estat.

En els últims cinc anys, en el tram de l’AP-7 del sud que encara té dos carrils s’han produït més de 100 accidents per sortida de via o encalç. Han deixat una desena de persones mortes o ferides de molta gravetat, segons les dades del Servei Català de Trànsit. Un 60% d’aquests sinistres ha implicat vehicles lleugers i el 40% camions. És per això que des de l’organisme pensen que cal incidir en la reducció de la velocitat en aquests trams mentre no arriben mesures estructurals com l’habilitació d’un carril addicional. Ho ha manifestat el director del Servei Català de Trànsit, Ramon Lamiel, en declaracions a Tarragona Ràdio.

powered by Advanced iFrame. Get the Pro version on CodeCanyon.

Ara fa uns mesos, el secretari general d’Infraestructures, Xavier Flores, anunciava la construcció del tercer carril entre l’Hospitalet de l’Infant i Amposta, però no va concretar cap calendari.

D’altra banda des del SCT aposten per enllaçar bé l’AP-7 i l’A-7 al nord i sud del territori per tal de repartir millor els fluxos de trànsit.