Trànsit planteja reduir el límit de velocitat en deu trams de l’AP-7 fins a 100 km/h. Ho ha defensat el director del Servei Català de Trànsit, Ramón Lamiel.
L’AP-7 i el sistema viari no és el mateix que quan hi havia peatges: cal controlar la velocitat d’una forma diferent, ha reivindicat el director del SCT. De moment, ha apuntat, ja s’ha apostat per posar sistemes predictius i de control en un total de 100 quilòmetres i es començarà a la C-58 aquest mateix any.
En total son 70 quilòmetres d’autopista que acumulen dos o més accidents amb víctimes mortals i greus aquest any. Al nostre territori es tracta dels trams de Roda de Berà fins a La Pobla de Montornès; de La Móra fins a Constantí; de Calafat a l’Ametlla de Mar i de L’Ampolla a Camarles.
En relació amb les víctimes mortals per accidents de trànsit a la xarxa viària interurbana de Catalunya, 103 des de principis d’any, Lamiel ha indicat que la causa més concurrent és la distracció, principalment per l’ús del mòbil.
Com a exemple, ha citat un control dels Mossos a l’AP-7 en què en 88 de 100 albiraments es va detectar que el conductor manipulava el mòbil. Per això, ha afirmat que a partir del setembre es posaran en marxa dues càmeres que detecten si s’utilitza el mòbil mentre es condueix.
Ara bé, tot i la distracció com a causa principal, també ha destacat que segons dades de l’Institut de Medicina Legal un 40% de les víctimes mortals ha consumit alcohol, drogues o psicofàrmacs.