El Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible ha aprovat l’expedient d’informació pública i definitivament el projecte de traçat per a la humanització de diversos trams de la carretera N-340 i la reducció de contaminació acústica a l’autovia A-7, tots dos al seu pas per la ciutat de Tarragona.
Els treballs tenen un pressupost estimat d’obres de 9,18 milions d’euros (IVA inclòs). Properament es publicarà l’anunci corresponent al Butlletí Oficial de l’Estat (BOE).
En concret, es tracta d’actuacions de millora de la seguretat viària mitjançant carril de vianants i bicicletes al tram des del km 1165,2 de la carretera N-340 al km 1173 de la carretera N340a; també al carril de vianants i bicicletes a la carretera N-340, del km 1160 al km 1160,8; així com els treballs d’apantallament acústic a l’autovia A-7 entre els km 1162,5 al 1163,5.
El projecte contempla 3 actuacions: la construcció d´un carril de vianants i bicicletes a la N-340 entre l´enllaç amb l´autovia A-7 al nord-est de Tarragona i el límit del municipi de Tarragona amb Altafulla i la construcció d’un carril per a vianants i bicicletes a la carretera N-340 a l’entorn del pont sobre el riu Francolí.
També contempla l’apantallament acústic dels dos marges de l’autovia l’A-7 al tram conegut com a primer cinturó de Tarragona.
Aquestes actuacions impliquen que, un cop finalitzades les obres, els trams de la N-340 indicats se cediran a l’Ajuntament de Tarragona.

Context urbanístic

Des del Ministeri s’ha valorat la necessitat d’ajustar les infraestructures a les noves necessitats urbanes de la població. Així, a l’entorn dels trams esmentats de la N-340 i N-340a, molt propers al mar, s’han desenvolupat nombroses urbanitzacions residencials l’ús de les quals ha evolucionat a primer habitatge. Per aquest motiu, la demanda de trànsit de vianants i de bicicletes està creixent exponencialment.

Els trams de la carretera N-340 al sud de la ciutat de Tarragona, especialment els situats a prop del nucli, han adquirit un caràcter marcadament urbà. Són trams que donen accés a urbanitzacions residencials i polígons industrials que provoquen un ús preferentment urbà amb moltes interseccions a nivell. Destaquen també els nombrosos transports públics que circulen per la carretera i el rellevant ús de vianants.

D’altra banda, el tram més antic de la travessia de la A-7 té actualment un caràcter urbà amb edificacions dedicades, pràcticament íntegrament, a primer habitatge i equipaments; suportant nivells importants de soroll.

Els veïns celebren la mesura

El president de la Federació de Veïns de Llevant, Josep Maria Bertran ha mostrat la seva satisfacció en declaracions a Tarragona Ràdio. Considera que servirà per connectar la zona amb el centre de la ciutat i farà més amable el trajecte.

Recorda que era una vella reivindicació dels barris de Llevant.