Els treballadors del Centre Penitenciari Obert de Tarragona han celebrat aquest dimecres una assemblea per tractar diferents mesures que faran arribar al Departament de Justícia davant la situació d’inseguretat que viuen.
L’assemblea té com a fi la repulsa a totes les polítiques penitenciàries actuals i posar fi a aquesta inseguretat. Demanen canvis en el règim d’obertalitat. Entre les peticions que han posat sobre la taula hi ha la de dotar de personal suficient en els centres oberts, la formació penitenciària per als treballadors, evitar que al centre puguin conviure dones amb agressors sexuals o tenir metge, així com que cap professional es quedi sol amb interns en una zona no vigilada.
Des del moviment assembleari s’ha començat a treballar amb les idees i es preveu traslladar una proposta unificada de tots els centres penitenciaris oberts al Departament de Justícia.
La convocatòria que aplega tots els professionals implicats en el règim d’obertalitat.
També han posat a debat les condicions laborals així com els criteris mínims d’admissió d’interns o devolució al tercer grau penitenciari o en medi obert. Els treballadors remarquen que no pot tornar a succeir el que va passar a Mas d’Enric on un intern va acabar amb la vida d’una cuinera.
Més notícies:
- La ciutat de Tarragona projecta el seu primer cementiri civil i públic
- El cantautor Adrià Pagès ens presenta el seu dic debut: Només mor el que s’amaga
- CaixaForum Tarragona explora les olors
- El Partit Popular demana la suspensió de la taxa turística
- Els Comuns han posat en valor els avenços socials que va suposar la proclamació de la República