Aprendre ciència passejant per la ciutat. Aquesta és la fórmula que estudiants i docents del Màster Universitari en Formació del professorat de Secundària, Formació Professional i Ensenyament d’Idiomes de la URV han trobat per ensenyar conceptes químics a estudiants d’ESO i batxillerat de forma entenedora, amena i transversal.

Després d’algunes proves pilot, dimecres passat es va mostrar aquesta ruta, en format teatralitzat, a professorat de secundària que ha participat en el curs d’experimentació en les classes de ciència, que coordina la Facultat de Química de la URV. L’objectiu d’aquesta formació continuada és capacitar el professorat d’ESO a l’hora d’aplicar el mètode científic a l’aula a través d’experiments que fan sota el guiatge de docents i personal que fa recerca a la Universitat.

Una d’aquestes activitats és l’itinerari científic, una passejada de dues hores per la ciutat de Tarragona que es va fer en format teatralitzat. Amb inici a la plaça Imperial Tarraco i final al Camp de Mart, la ruta consta de set parades, a cadascuna de les quals es presenta una activitat experimental visual i senzilla, adaptada a diferents nivells educatius per poder explicar i entendre diferents conceptes com la combustió, els gasos, la pluja àcida, les forces, l’oxidació, la densitat o la fotosíntesi.

L’objectiu d’aquest itinerari no és centrar-se exclusivament en els aspectes propis de les ciències experimentals, sinó també en altres qüestions més transversals. Per això cada proposta conté una contextualització geogràfica i una descripció històrica, arquitectònica, artística o cultural de cadascuna de les parades, en les quals es dona una breu explicació del context i, a continuació, es proposa una activitat relacionada amb la Física o la Química.

Més notícies: