Un model lingüístic permet avaluar el sentiment dels textos escrits a les xarxes socials. Un equip investigador de la URV ha desenvolupat aquest sistema, que identifica el sentiment en el llenguatge avaluatiu. Els resultats de la seva recerca s’han publicat a la revista científica Mathematics.

Paraules que utilitzem cada dia en qualsevol àmbit com ràpid, lent, bonic, calent o normal porten implícita una càrrega d’informació que cada vegada importa més a empreses i organitzacions. El llenguatge avaluatiu, el que s’utilitza cada dia, és una de les produccions de la llengua que fa que les interaccions comunicatives esdevinguin interessants, ja que aporten informació essencial. L’anàlisi de sentiment és un àmbit que ha rebut gran atenció en els darrers anys a causa de l’ús massiu de les xarxes socials. L’ús d’aquestes comunitats virtuals ha generat grans quantitats de text avaluatiu produït pels usuaris al voltant de tota mena de productes i serveis.

Davant l’interès que ha despertat l’anàlisi d’aquests textos, un equip investigador del Departament de Filologies Romàniques de la URV ha desenvolupat una tècnica que inclou diferents mètodes matemàtics i lingüístics i que aconsegueix modelar formalment els enunciats avaluatius i captar o extreure el sentiment (o la valoració) que hi ha darrere d’aquestes expressions lingüístiques de naturalesa difusa. El resultat de la seva recerca, que s’ha fet en col·laboració amb el centre d’excel·lència IRAFM de la República Txeca, s’ha publicat a la revista científica Mathematics.

Per analitzar el sentiment s’utilitzen eines computacionals que detecten i avaluen el llenguatge valoratiu, en termes de polaritat, és a dir: classifiquen automàticament els textos en funció de la connotació positiva o negativa del llenguatge utilitzat.

Més notícies: