Una sala d’actes del Col·legi d’Arquitectes de Tarragona gairebé plena ha acollit una taula rodona sobre els usos i la proposta d’ordenació del preventori de la Savinosa.
El responsable del projecte, Jorge Perea, arquitecte, primer de tot ha fet una exposició, dient que estan projectats uns 18.000 metres quadrats de construcció, afegint peces als edificis que ja existeixen, i que això només suposa un 30% de tota la zona. A més ha remarcat que la seva intenció és mantenir el lloc natural, i fomentar la recuperació del savinar.
Per la seva banda, Lluís Gurrera, portaveu de SOS Costa i Camp de Tarragona, ha defensat que s’hauria de tirar l’edifici i tenir un espai natural.
Molts dels assistents s’han mostrat més favorables a conservar l’espai natural que a la proposta que hi ha actualment. El president del Col·legi d’Arquitectes de Tarragona, Jordi Romera, ha assegurat que la importància rau en el fet que hi hagi un marc d’ordenació que permeti que allí passin coses.