Unitat a Tarragona per denunciar el retard que acumula el tercer fil, que no serà una realitat, com a mínim, fins el 2017.
Així s’ha posat de manifest en el marc de la jornada que la CEPTA ha organitzat a la ciutat per parlar del present i futur del Corredor Mediterrani. La Generalitat, l’Ajuntament, la patronal CEPTA o el lobby FERRMED, que han dit la seva a la trobada, celebrada a l’Antiga Audiència, han coincidit en lamentar el retard en l’impuls del tercer carril.
L’alcalde, Josep Fèlix Ballesteros, ha criticat que a aquestes alçades encara hi hagi qui defensi el Corredor Central pels Pirineus. Ha dit que el territori reclama solucions, que el tercer fil ha de ser provisional i que la seva execució no és incompatible amb el traçat definitiu per l’interior.
El Port també ha insistit en la necessitat de poder donar sortida directa a les mercaderies via ferroviària, com ja fa el Port de Barcelona. El director de Planificació Portuària, Joan Borràs, ha recordat que les obres del tram Castellbiscal-Vila-seca fa un any que estan licitades, però no han començat, i és una situació que preocupa.
I el president de FERRMED, Joan Amorós, també ha remarcat el retard en l’impuls de l’obra. Ha parlat, a més, de la necessitat d’altres actuacions com ara un by-pass per les mercaderies a partir de Sant Vicenç de Calders.
El tinent d’alcalde d’Urbanisme, Carles Castillo, també ha intervingut en una taula rodona.