El líder de Bongo Botrako, Uri Giné, ha explicat a Tarragona Ràdio que l’adéu del grup era irrenunciable.

Giné assegura que tot i haver viscut els millors anys de la seva vida, necessitaven tots plegats descansar del ritme trepidant que han portat des dels seus començaments.

Uri Giné insisteix que s’ha d’entendre com un parèntesi i que no tanquen la porta a un retorn als escenaris en un futur.

El solista de la banda tarragonina té clar que, a nivell personal, seguirà en el món de la música  i que vol dedicar aquesta nova etapa a la creació.

Uri Giné recorda que el concert del 26 de desembre a Tarragona amb el que tancaran els 8 anys de carrera musical serà el número 500 de la seva historia.

En una entrevista al programa Ja Tardes de Tarragona Ràdio, ha parlat de decisió trista però irremeiable.

Uri Giné nega que hi hagi mala relació entre els components del grup. Considera com amics i germans els 6 components dels Bongo Botrako.

Els tarragonins Bongo Botrako han decidit aturar-se per un temps indefinit.

En un comunicat penjat a les xarxes, el conjunt de la ciutat posa punt i final als vuit anys de treball ininterromput.

Asseguren en la nota oficial que és temps de respirar. Admeten que no saben si és un fins després o fins sempre.

Els Bongo Botrako expliquen que volen que no sigui un comiat trist i anuncien un seguit de concerts que tancaran, pel moment, la seva història al món de la música. La darrera actuació es farà el 26 de desembre a Tarragona.

A la seva ciutat finalitzaran un cicle de 6 concerts que qualifiquen de màgics i que els portaran el dia 11 de desembre a Bologna, el 12 a Reus, el 16 a Barcelona, el 18 a Madrid, el 19 a Amsterdam i el dia de Sant Esteve a la ciutat de Tarragona.

El comunicat acaba amb un agraïment cap als seguidors i la signatura dels 7 integrants de la formació que ha convertit cançons com ‘Todos los días sale el sol’ en himnes.

El 2013 van guanyar el premi Enderrock a la millor banda catalana en altres llengües i el premi ARC a la millor gira de sales de Catalunya.