L’organització del Concurs de Castells de Tarragona valora positivament la 27ena edició. En destaca l’esforç de les colles per anar a màxims i que s’hagi complert l’horari previst, amb un certamen que, aquest diumenge, va durar 6 hores i 15 minuts, 5 minuts més que en l’edició del 2016.

La comissió assessora analitzarà tots els aspectes, especialment després del canvi de normativa en què tan sols pot constar un castell carregat o la puntuació més alta per als castells nets, en detriment de les construccions de deu pisos.

En declaracions a Tarragona Ràdio, el director del Concurs, Xavier González, es mostra satisfet per com ha anat l’esdeveniment en les seves tres jornades, la primera de Torredembarra i les dues d’aquest cap de setmana a la Tarraco Arena Plaça. Explica que les 42 colles que hi han participat han anat a màxims i que això és molt positiu.

Xavier González destaca que s’analitzarà tots els aspectes per si queden coses a millorar i que durant l’any vinent la comissió assessora del Concurs recollirà l’anàlisi per si cal adoptar alguna mesura. Recorda que les bases són dinàmiques i que les colles hi tenen veu.

Des de l’organització també es destaca el gran impacte mediàtic del Concurs, cada cop més en l’àmbit internacional.

De les més de 3.500 entrades que es van posar a la venda per la jornada de diumenge, se’n van comprar des de França, el Regne Unit, Alemanya o els Estats Units, entre altres països. L’interès pels castells també es trasllada als mitjans estrangers, vinguts per cobrir la jornada des de la Xina, Rússia, Austràlia o Brasil. També s’hi han desplaçat les agències de notícies Reuters, Associated Press o Getty. 
Una mostra és que hi ha hagut més de 470 periodistes i equips tècnics acreditats.