El president de Puertos del Estado, Álvaro Rodríguez Dapena, ha visitat aquest divendres el Port de Tarragona. La trobada amb el president del Port de Tarragona, Josep Maria Cruset, s’ha centrat en la presentació dels projectes estratègics del port i a analitzar amb la Comunitat Portuària de Tarragona l’estat actual i perspectives de futur del sistema portuari.
La visita ha començat amb una reunió de treball amb el Comitè Executiu de l’Autoritat Portuària de Tarragona que ha servit per a explicar l’estat d’execució de les inversions que el Port està desenvolupant sota el lema Horitzó 2023 amb l’objectiu de créixer, augmentar trànsits i incrementar la seva competitivitat. Cruset ha afirmat que “el desplegament d’Horitzó 2023 suposarà la implementació de diverses inversions pròpies i alienes, entorn de l’any 2023 i principis de 2024, que suposaran unes sòlides bases per a un creixement de l’activitat portuària i l’economia i l’ocupació locals”.
D’una banda, l’entrada en funcionament del Corredor del Mediterrani convertirà el port en el punt més al sud de la península ibèrica amb connexió amb Europa en ample de via internacional. Gairebé al mateix temps, la posada en marxa del túnel de Lilla de la A-27 millorarà la connexió terrestre, en temps i en eficiència, amb el hinterland del Port. D’altra banda, Tarragona treballa en les obres de tres grans infraestructures que generaran un creixement dels trànsits portuaris, especialment de mercaderia general, i contribuirà a la recuperació econòmica de la província de Tarragona.
El Port de Tarragona està desenvolupant una Zona d’Activitats Logístiques, amb una inversió de més de 30 milions d’euros en els pròxims anys, per a urbanitzar un espai portuari de prop d’un milió de metres quadrats preparat per a acollir inversions privades per a la implementació d’activitats logístiques amb alt valor afegit. En paral·lel, el Port està realitzant una inversió 15 milions d’euros per a la construcció d’una nova terminal intermodal a Guadalajara-Marchamalo, a només 60 km de Madrid, i directament connectada amb la terminal intermodal del port: La Boella. La concessió d’aquesta terminal suposarà una inversió privada de més de 20 milions d’euros (més 5 milions d’inversió pública) per a l’ampliació, modernització i explotació d’aquesta infraestructura, la qual cosa contribuirà al creixement del trànsit de mercaderia general i al transport per ferrocarril.
Després de l’exposició del president de Port Tarragona, el president de Puertos del Estado ha traslladat als directius de l’Autoritat Portuària que “2022 serà un any clau per al sistema portuari espanyol ja que tenim per davant importants reptes per a aconseguir que els ports siguin infraestructures més i millor connectades, segures, intel·ligents, sostenibles i competitives”.
Un dels centres de major interès de la visita ha estat el nou Moll de Balears, de 700 m de línia d’atracada i 40.000 m de superfície, que en breu acollirà una inversió privada de 5,5 milions de Global Ports que donarà lloc a una nova terminal de creuers. Port Tarragona espera recuperar les xifres de passatgers de 2019, entorn als 130.000 creueristes, en dos o tres anys.